Mit lehet tenni álmatlanság ellen?

Így lesz pihentető az alvás gyógyszerek nélkül

Ez tetszik! Megosztom...
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
9Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Sokan szenvednek álmatlanságban, szinte bármit megadnának egy jó, pihentető alvásért. Ez azonban csak ritkán adatik meg számukra. Nem tudják átaludni az éjszakát, gyakran felébrednek, vagy egész éjjel a plafont bámulják. Ezért aztán egész nap feszültek, ingerültek és fáradtak lesznek.

Figyelem! A nyugodt alvásért nem kell azonnal a pirulákhoz nyúlni! Ott vannak a természetes anyagok, a gyógynövények! Például a levendula köztudottan segíthet az alvászavarral küzdőknek elaludni. A pihentető alvás tippek között a gyógynövények jótékony hatásáról később még lesz szó!

A nyugodt alvás titka a mindenre kiterjedő nyugalom! Hogy ez pontosan mit jelent, azt az alábbiakban fejtjük ki. Ezt kell tenned ahhoz, hogy könnyű álmot hozzon az éj:

Pihentető alvás tippek

1. Fáraszd le magad fizikailag napközben! Különösen az ülőmunkát végzők panaszkodnak sokat álmatlanságra egy-egy stresszes munkanap után. De az ilyen emberek, ha visszatekintenek a napjukra azt látják, hogy az összes mozgás annyi volt, míg elmentek az autójukig… A rendszeres testmozgás az egyik legjobb altató!

2. Ne egyél sokat és főleg ne egyél nehéz ételt közvetlenül lefekvés előtt! Az éjszakai nassolás pedig különösen káros, nemcsak a kilók
számát növelheti, hanem a pihenést is veszélyeztetheti. A linkre kattintva elolvashatod, hogyan lehet nassolni következmények nélkül. Tele hassal nem lehet pihenni.

3. Ha olyan éhesnek érzed magad, hogy nem bírod ki reggelig, akkor egyél meg egy banánt, vagy néhány szem aszalt gyümölcsöt, esetleg egy teáskanálnyi mézet, de ihatsz akár egy pohár tejet is.

4. A túlzott koffein fogyasztás, az alkohol és a cigaretta növeli az álmatlanság esélyét. Az alkohol ráadásul be is csaphat: kezdetben segíti az elalvást, ám az alkohol mámor okozta alvás nyugtalan lesz!

5. Álmatlanság ellen hatásos lehet egy finom citromfű tea is.

6. Álmot hozó, nyugtató teakeveréket készen is vehetsz a patikában vagy a gyógynövény boltokban, de elkészítheted magad is: egyenlő mértékben keverj össze levendulát, komlót, citromfüvet, orbáncfüvet és kevés macskagyökeret, majd egy evőkanálnyit forrázz le belőle fél liter vízzel. Tízpercnyi állás után leszűrve, mézzel ízesítve kortyolgasd.

7. Teremts megfelelő környezetet a nyugodt alváshoz!

8. Legyen kényelmes a fekhelyed, sem túl puha, sem túl kemény matraccal. Annyi és olyan magas párnát használj, amennyi jól esik!

9. Mekkora az ágyad? Így számolj: egy egyszemélyes ágy ideális szélessége 1 méter, hosszúsága pedig testmagasság plusz 20 centiméter. A fekhely kiválasztásakor erre figyelj oda!

10. Az ágyat arra használd, amire való: alvásra és olyan játékokra, amit felnőttek játszanak egymással! Ne egyél, ne számítógépezz, ne tévézz, stb. az ágyban!

11. Lefekvés előtt szellőztess ki, a friss, oxigéndús levegő segíti az elalvást. Ha jó az idő, akár egész éjjelre nyitva is hagyhatod az ablakot.

12. Erős fényben nem lehet nyugodtan aludni! Még az ablakon bemosolygó telihold is zavaró lehet, a közvilágítás, a villogó utcai reklámok, pedig pláne. Használj redőnyt, reluxát vagy sötétítő függönyt! Aludj sötétben, vagy tompa fénynél, ahogy jól esik!

13. Zavarhatja az alvást, ha a család nem egyszerre kel és nem egyszerre fekszik. Zárd ki a zajt a szobából! A kintről beszűrődő zajokat és a lakás zajait egyaránt. Szigeteltesd a nyílászárókat!

14. Nagy melegben nem lehet aludni. A hálószoba ideális hőmérséklete 18-20 fok, ha ennél melegebb a szoba, akkor valószínűleg nem lesz pihentető az alvás.

15. Ha hajlamos vagy az allergiára, akkor lehetőleg szintetikus anyagból készült ágyneműt használj!Ebben ugyanis nem telepszenek meg az atkák.

16. A hálószobába ne tegyél túl sok szobanövényt, lehetőleg ne ott szárítsd az öblítőtől illatozó, frissen mosott ruhákat! Egyáltalán kerüld az erős illatokat abban a helységben, ahol alszol.

17. Aludtál egy jót ebéd után és este nem tudsz elaludni? Próbáld megszüntetni a napközbeni szunyókálásokat és könnyebben alszol el este!

Összefoglalás

A pihentető alvás természetes módon is elősegíthető. Ha alvászavarral küzdesz, nem biztos, hogy a tabletták jelentik az egyetlen megoldást. Az itt összegyűjtött praktikák sokat segíthetnek abban, hogy az éjszakát átaludva kipihenten ébredj.

Ha az itt felsorolt tippek mégsem segítenének, nem tudod kipihenni magadat, fordulj orvoshoz! Ez főképp akkor fontos, ha az álmatlanság a munkavégzésedet vagy kifejezetten az életedet veszélyezteti (pl. elalszol vezetés-, vagy egy veszélyes munka közben)!

Összefoglaló:
Így lesz pihentető az alvás gyógyszerek nélkül, természetes módon
Cím:
Így lesz pihentető az alvás gyógyszerek nélkül, természetes módon
Összegzés:
A pihentető alvás természetes módon is elősegíthető. Ha alvászavarral küzdesz, nem biztos, hogy a tabletták jelentik az egyetlen megoldást. Az itt összegyűjtött praktikák sokat segíthetnek abban, hogy az éjszakát átaludva, kipihenten ébredj.
Szerző:
Kiadó:
tippekneked.hu
Logo
Ez tetszik! Megosztom...
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
9Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ugrás a tetejére